Att flytta

Så är det då dagen, då jag om precis två månader har en österbottnisk hemkommun. Flytten har redan börjat, mentalt och fysiskt. Fysiskt i form av några möbler, vinterkläder och extra tallrikar. Men sängen, cykeln, simdräkten och löpskorna är det sista som lär flytta med mig. Mentalt så har jag förberett mig för att gråta på heimfärden.

Men till lika är det mycket roligt. Jag gillar ju utmaningar, jag gillar att vardagen inte ser lika ut och jag gillar min sambo (särbo). Paulo Coelho, min favoritförfattare som nu sovit bredvid min säng alldeles för länge, har vaknat igen och upplyst mig om många kloka tankar än en gång, tankar som dessutom alltid tycks passa in. Alef är boken jag nu läser.

Bild från paulocoelhoblog.com

För att bli skicklig i vad som helst i livet krävs det att man repeterar och tränar.

Att leva är att uppleva, inte att sitta och fundera över meningen med livet.

Vi lever inte ett liv, vi lever många liv på en och samma gång. 

Livet är som en tågresa där vagnarna presenterar olika händelser och möten. Man kan byta tåg, man kan stiga av en stund för att sedan åka med igen.  


Kommentarer

Populära inlägg