Vad händer?

Första internationella tävlingen! 
Mallorca Olympic triathlon 2014
Ute regnar det katt och hund och då finns det alltid två goda alternativ, 1. stanna inomhus under filten och höra hur regnet piskar mot fönstren 2. plåstra om skoskaven, på med länkskorna och tightsen utan vinterpäls och iväg. Idag blev det alternativ två. SKÖÖÖNT !

Med månaden kvar till första tävlingen för säsongen känner jag mig redo! Mycket är annorlunda sen ett år tillbaka. Jag har bytt förening, jag har köpt en ny våtdräkt, jag väntar fortfarande på min nytryckta racedräkt, jag har köpt en längre steam (som borde göra min position på Cervélo bättre) och jag har skidat mindre på vårkanten.

HelTrinainen på hemmaplan
a la Kuusijävi!
Största mentala förändringen är absolut föreningsbytet. Otrooligt svårt. Men kändes nödvändigt? Min moderförening Helsinki Triathlon, var jag fördjupat kärleken till triathlon, var jag vunnit HelTri naisten cup, var jag cyklat ikapp med A.Stubb, var jag varit superfast med Y.Busset, var jag lärt mig springa skiten ur mig ocmed vem jag flera regniga tisdagssommarkvällar vistats med följt av Allsång på skansen. Tack HelTri för de gångna åren!
Vart tar jag vägen nudå?
Vistas globalt - tänk lokalt
Keskipohjanmaan Triahtlon 
KP TRI

Kommentarer

Populära inlägg