Vanda triathlon 2016

Äääntligen back in Helsinki och hemmaplan!
Hufvudstaden, simstadion, Kuusijärvi -ett lyckat recept för välmående! 
och så förstås tredje året i rad; Vanda triahtlon!



Simningen känns tung till en början, kommer iväg bra, men märker snart att de till höger verkar ha endera kortare väg att simma eller så är de snabbare, jag vill tro det första alternativet. Hittar inga fötter, första varvet känns tungt, varvar via stranden, huoh, tungt att börja på igen. Men så, hittar flytet, andningen, effektiviteten. Nöjd och trött söker jag mig mot cervélo. Hoppar in i cykelskorna och tusan om inte jag och tjejjen efter håller samma fart, jag lite snabbare uppför, hon lite snabbare på flacken. Det ställer till lite oreda i min sköna söndagscykling. Men skam den som ger sig, då jag försöker slå hastighetsrekord med 50 km/h så får jag äntligen luckan och jag lämnar henne bakom mig för gott. YESS! Löpningen kör igång och Benen finns där, äntligen (!!) var har ni hållit hus? Löper i egen takt, flytet är där, studsen är där och jag njuter av Kuusijärvi landskapen. Jag njuter även av glädjen i att löpa i HelTri mundering, på hemmaplan. Hyvä HelTri hörs från kanten. Upp med händerna och in i mål, medalj, ice power spray på benen, bananas och dricka. Dessutom, jag har kommit tvåa i tävlingen jag blivit trea två år i rad! Nytt banrekord för egen del, och snabbast av damerna på cykeln! Packar ihop, grillipannu på ABC and Here we go again, matkallaaa Suomessaa 

Kommentarer

Populära inlägg