Mallorca Olympic Triathlon 2015

Colonia Sant Jordi, denna underbara småstad på den södra kusten av Mallorca, där du verkligen kan leva spanskt. Butikerna håller siesta stängt, hotellpersonalen kan endast spanska och möjligen tyska och så James Parrack. Mannen bakom Mallorca Olympic Triathlon! Förra årets deltagande här var underbart, liksom i år, men den stora skillnaden var att jag kände mig liksom van, hemma. Transition förberedelserna som ifjol tog flera tiotals minuter gick i år på ett par minuter och samma pirr infann sig riktigt aldrig. Kanske jag under årets gång har förvandlats till triathlet !

Söndag 3.5 kl.08:05 I'm ready!
Simstarten i Colonia kl.10:10 var fantastik, alla fiskar, det fina bottnet och alla segelbåtar att navigera mellan i den lilla hamnen. Jag hängde bra med men navigeringen blev lite dålig på grund av att svängarna och banan faktiskt var mycket snävare än i fjol och längre?

Feelis innan start!
Peesivapaa tävling, vilket i denna tävling betyder att det är tillåtet att ligga bakom samkönade i cykelmomentet. Jag cyklade ensam största delen, hittade ingen tjej som ville hålla mitt tempo, innan jag drog med mig danskan Jensen! Gav mig mentalt mera kraft och var min samtalskompis under tiden vi checkade in då ett par andra tjejjer fick gula kortet upp i facet, penalty 2 minuter. Cyklingen gick otroligt långsamt! Måste börja våga!

Löpning. Trötta ben, inget riktigt Go. Men glada människor och speciellt hotellstäderskan som kände igen mig och hejade glatt fick mig på bättre humör! 

På våran gata -för andra året i rad bodde vi på Estanques längs med löpsträckan,
bara ett kvarter från start och målgång
Resultatmässigt blev det en nionde plats i åldersgruppen, tiden sämre än ifjol men banlängden hade också förlängts -närmare den rätta olympiska distansen. Nöjd? Sådär, jag blir orolig, tyckte jag att det ens var roligt? Men jo, det var roligt, hittade bara inte det rätta adrenalinet och kändes mer som ett träningspass, vilket det ju lite var, att få upp tävlingsfarten inför nästa lördag!

Alla fick medalj, alla vinnare :)
Paella faten, Jensen gratulationer och"Thanks for taking care of me"
massagen, den svalkande efterlängtade glassen vid Gelateria hörnet, den goda Sangrian 
och årets race video är några av de goda tingen som uppskattades efter loppet, 
next stop Alcúdia och Ironman 70.3!


Promotion-Race video Mallorca Olympic Triathlon! 


Kommentarer

Populära inlägg