Godmorgon

Doftande syren, 18 grader på Katarinagatan, rosaskiftande moln mot klarblått vatten, postiljonen kommer emot i trappuppgången och fåglarna flyger högt mot en ny dag. Ibland måste man bara älska livet. Vilket man bör så ofta som möjligt! Trots dess mot- och medgångar. Jag tror, fortfarande, att allt har en mening. ALLT som sker är av betydelse, det har en mening.

Jag började dagen på bästa sämsta sätt. Samtal med den jag älskar, gråt över att inte kunna vara tillsammans. Jag sov bort halva dagen. Men jag tog mig samman, hittade njutningen. Hittade glädjen i det jag har i livet. Livet är här och nu, kom ihåg att leva det. Don't mess it up with things you don´t like.

"Everything tells me that I am about to make a wrong decision, but making mistakes is just part of life. What does the world want of me? Does it want me to take no risks, to go back to where I came from becaus I didn´t have the courage to say "yes" to life?"

Kommentarer

Populära inlägg