Engagera dig människa!

Igår handlade jag nya häftig byxor, en fräsch sportbh, en skjorta så obeskrivligt skön och fixade med lite småsaker. Så satte jag mig ner utanför Kampen för att bara njuta av storstadsluften, läsa på min bok och skriva under en månatlig summa för Amnesty Interational! 

Vad jobbar Amnesty med?

  • Avskaffandet av väpnade konflikter, tortyr, dödsstraff, samvetsfångar, straffrihet, diskriminering, terrorism
  • Jobbar med frågor kring flyktingar, kvinnors mänskliga rättigheter, mänskliga rättigheter

Är jag en god människa nu? Känner jag mig sådär underbart duktig, väluppfostrad och hjärtlig mot alla som har det svårt? Är jag en ny människa? Jag vet inte. Kanske. Men det kändes bra, där satt jag med påsen full av kläder. Kläder som jag kanske inte skulle ha behövt trots att jag inte äger så många byxor utan hål mer, men hål är ju inne så what´s the problem. Dessutom är  fem euro i månaden ingen summa, två skolluncher närmare bestämt. Om JAG kan hjälpa till att få en bättre värld så är det definitivt värt det!
Dessutom känns det ju bättre i själen.


Kommentarer

Populära inlägg