Vivre la vie

Livet är fullt av val. Man gör viktiga val och man gör betydelselösa val. Man gör bra val och man gör dålig val. Jag är osams med min valvakare.
I stundens, gråtens, förtvivlans och lyser-med-lykta.förhoppningarnas värld så har jag konstaterat mina 3 viktigaste val i livet. Ja, hittills i mitt ungefärliga 8005 dagar långa liv.

Val 1. Kastade mig ut i universum (Schweiz) beredd på världens alla utmaningar och möjligheter.
Resultat: Återvände hem med tunga ben

Val 2. En melodykväll i december, en springtur å ett par dejter med killen som var så söt och blyg och helt oemotståndlig. Resultat: Sambosar, bästa vänner and my soulmate

Val 3. Styrstången mot Helsingfors och idrottslinjen och är lycklig i skolan.
Resultat: Börjar på vårdlinjen istället och undrar varför jag är så dum

1/3 Lyckade stora val. De e tillåtet att både gråta och skratta.

Kommentarer

Populära inlägg