Vanda triathlon

Start 11:50. Cykelvägen till Sexsjön är välbekant vid det här laget. Allt är som vanligt tills rondellen 1km innan destination X. Nervösa triathleter som vinglar fram sina cyklar ihopp om att ingen ska skita ner den rengjorda kedjan. Glada pappatriahtleter som stolta visar upp de välförtjänta guldmedaljerna till sina ungar. Och så barnen, barn med små minilandsvägscyklar som tätt följer föräldrarnas steg. Alla är där! Vilken folkfest! Och vilket arrangemang, att hålla reda på 1000 cyklar, lika många startnummer och påsar och idrottare, små barn och stora barn ... Bra jobbat! 

De små orangefärgade bollarna därborta är startgrupp Naiset Yleinen (jag i mitten, syns väl ;) )

Simning helt ok med min sedvanliga panikattack, varefter jag hittade rytmen efter simmade 700m.. He tar fö läng! Cykling rullade på, jag som trodde jag skulle hinna bli uttråkad att rulla 4x10km samma sträcka. Bra idé där vädergudarna -fin medvind ena vägen, motvind andra. Verkade ju passa mig fint iaf!
Löpningen stegade på, i tankarna var jag både på Mallorca och hemhemma på Lodeträskspåren, så borta på min egen planet att jag hällde gainomax över håret, lät det rinna ner i ansiktet och över kläderna. Igen en bra idé -dofta gott(?) då man kommer i mål! Numero 3! Hejja bara!
Tack för en fin tävling!

---------------------------------------

Kände mig, på något konstigt sätt, lite illa tvungen att göra What country in the World best fits your personality då den dök upp framför näsan på mig. The answer is New Zealand! Men mer viktigare är kanske texten. 
"You are an adventurous individual who enjoys being outdoors and spending time being active... and believe life is best lived outdoors. You love a hard hike, but also love the water... and appreciate a simpler way of living. You are keen of learning about cultures and customs that are different than your own, and enjoy a deep conversation, whether it be philosophical or spiritual. You are not a city dweller by any means, and definitely believe that life is something to explore and experience firsthand." 
Island, en blivande solig februaridag, I miss u sometimes

Kommentarer

Populära inlägg