Inspiration

Är en viktigt faktor i mitt liv. Ena dagen kan jag ha noll motivation och inspiration att läsa till tenter, träna, umgås.. medan vissa dagar går vad som helst som en raket upp i luften och vinddraget gör att jag flyger iväg men inser plötsligt att jag dagdrömmer.
Som, varför vistas man i detta råkalla land då man skulle kunna vara på Bonday beach som livräddare? Eller varför gör man en massa hemtenter då man istället skulle kunna satsa på en cykelkarriär? Tillfällena dyker upp men sällan tar man dem, nöjd med tillvaron, det är ju endå rätt bra som det är.

Det går ju att göra något åt saken, som tur. Jag har i helgen varit på en ooootroligt givande specialsimlärarkurs. Idéer, inspiration, motivation och glädje.
Samtidigt som jag halvt har sagt upp mig från mina kära tantgrupper. Inspiration på minus tusen.

För att göra plats för nya inspirerande saker hamnar man att välja. Livet är en skog full av stigar, klätterträd och sorkhål. Det bara att välja och vraka!

Rönn(björk)backen

Kommentarer

Populära inlägg