Sidu! Skick fridasunderhållas åv me ti te!

Här sitter jag en regnig fredagkväll i den finska huvudstaden. Bilarna står fint parkerade på grannens gård. Björkarna frodas med ett grönt hav. Här är jag ensam och gömd.

Ah, njuter av en väldans god och kall Aino samt en varm kopp Finrexin! Sånt får man hålla på med när man är sjuk (jaja, lite förkyld och så men jag känner mej trots allt lite trött i huvudet =SLUT I HUVU)

Samtidigt sitter jag och gapskrattar till min nyfunna kvällsunderhållning! Jeppis dialekt ordbok A-Ö

Några favoriter och då är jag bara på den senaste inläggsbokstaven!

" Stolpskott= Någon som inte är helt 100 och kanske har ett par hästar på rymmen, en idiot, dumhuvud"
"Snabbari än Hassel= Extremt snabb
"Slöfåkk= Ursprungligen betyder detta ett långsamt, trist (slö) samlag (fuck) men används i vardagligt språk som synonym för lat person"
"Spärmatruck= kvinna som går me barnvagn i Jeppis"
"Skåta! = skjut, fotbollsterm som oftast används på centralplan när Jaro-spelarna försöker sparka bollen i målet"

Sääädan va rolit! :D




Kommentarer

Populära inlägg