Reflektera mera


Tack Cia för ett fin tillbakablick och reflektion över det egna livet och nuet, nu kan jag sova gott :)
Och ni som orkar och vill kan ju läsa igenom mitt händelsefulla liv! 


1. Hur gammal är du om fem år?
27
2. Vem tillbringade du minst två timmar med i dag?
 Skulle ju egentligen vilja säga typ Dan eller någon annan människa, men det var cykeln som drog det längsta strået idag! 
3. Hur lång är du?
160,5 
4.Vilken är den senaste filmen du sett?
Die hard, under påskhelgen
5.Vem ringde du senast?
Mamma 
6.Vem ringde dig senast?
Mamma :P
7.Hur löd det senaste sms:et du fick?
Smedsas dotro som kommer på besök till hufvudstaden tyckte att det var positivt att hon inte behöver sova på gatan och var glad över att få umgås med civiliserat folk för en gångs skull :D
8.Föredrar du att ringa eller skicka sms?
Beror på vad det gäller
9.Är dina föräldrar gifta eller skilda?
skilda
10.När såg du senast din mamma?
Påskhelgen
11.Vilken ögonfärg har du?
Grön-blå-brun-grul + att de skiftar Och är olika, slå den du!
12.När vaknade du i dag?
07:15 + halvtimmes snooze
13.Vilken är din favoritjulsång?
Rudolf med röda mulen var iaf absoluta favoriten i lågstadiet! Den ville jag höra också när jag hade födelsedag i februari och man fick välja sång i lågstadiet :D
14.Vilken är din favoritplats?
Vid eller i vattnet
15.Vilken plats föredrar du minst?
Hm, den var svår..  Gillar inte läget då en annan människa tror att de har makten över en och man ingenting är värd
16.Var tror du att du befinner dig om tio år?
Någonstans ute i världen, har kommit bra igång med det egna företaget och trivs super med omgivningen och livet :)
17.Vad skrämde dig om natten som barn? 
Fladdermusen som flög i mitt rum!
18.Vad fick dig verkligen att skratta senast?
Nå det var nog verkligt roligt i lördags när det blev "kåtimmu" i bussen påväg till TF, och påvägen till pyttipannan och på dansgolvet och... ;)
19.Hur stor är din säng?
MIN säng är 110 (jag VET den e udda)
20.Har du stationär eller bärbar dator?
bärbar
21.Sover du med eller utan kläder på dig?
Underbyxor och sockor?
22.Hur många kuddar har du i sängen?
två
23.Hur många landskap har du bott i?
Tre?
24.Vilka städer har du bott i?
Sandsund city, Lausanne, Jakobstad, Helsingfors
25.Föredrar du skor, strumpor eller barfota?
BARFOTA
26.Är du social?
Det vill jag nog påstå
27.Vilken är din favoritglass?
Päron med snuskisås!
28.Vilken är din favoritefterrätt?
morotskaka?
29.Tycker du om kinamat?
Jajjamensan!
30.Tycker du om kaffe?
Jo, om jag har kaffesällskap och om man får något ätbart med
31.Vad dricker du till frukost?
Juice (+ kaffe på helgen) 
32.Sover du på någon särskild sida?
Oftast på den vänstra sidan av sängen och på vänsta sidan of the body
33.Kan du spela poker?
Det kan jag och jag är bäst i världen på att bluffa! Vann när jag spelade poker på flyget i USA! US World Championship? :D
34.Tycker du om att mysa/kela?
JAJJA
35.Är du en beroendemänniska?
Jooo av träning och mat, och Dan. Men är inte beroende av att dagen skall se lika ut som den förra eller att livet skall bli som man tänkt
36.Känner du någon med samma födelsedag som din?
Jo, en av mina bästa barndomsvänner
37.Vill du ha barn?
Jo, kanske, 
38.Kan du några andra språk än svenska?
finska, engelska och lite franska försöker jag stolt prata emellnåt, senast idag! :D
39.Har du någonsin åkt ambulans?
Nej, men har två gånger blivit akut körd till akut-mottagningen
40.Föredrar du havet eller bassäng?
I njutningssyfte och lekmässigt så måste jag säga havet. Men i träningssyfte och prata-strunt-med-Mari-syfte så säger jag Märsky bassängen. Den definitivt bästa bassängen finns i Prilly, Schweiz, utomhusbassäng med 50m banor -AAh träningssim i gassande sol! SKÖÖÖNT
41.Vad spenderar du helst pengar på?
RESOR! men senast på en ny cykel som jag är SUPERNÖJD med!
42.Äger du dyrbara smycken?
Jo, men har tappat bort det som verkligen betydde något
43.Vilket är ditt favoritprogram på tv?
På spåret och Skavlan ( tant vuxen-poäng)
44.Kan du rulla med tungan?
Lite grann va ;)
45.Vem är den roligaste människan du känner?
Den jag skrattar mest med (och åt) är nog Dan men så umgås jag ju mest med honom också. Annars så finns det ju rätt flippade filurer i fotislaget, inga namn nämnda :P
46.Sover du med gosedjur?
Inte
47.Vad har du för ringsignal?
Hmpf, blir varje gång retad när den ringer. Quartz tycks den heta
48.Har du kvar klädesplagg från då du var liten?
Jo, riktigt små kläder som Alicia (systerdotter) nu har använt men även byxor som jag använde i lågstadiet och jag ännu kan ha .. Något gick snett i min utveckling?
49.Vad har du närmast dig just nu som är rött?
Vinröd? Träningsklocka
50.Flirtar du mycket?
Haha, det gör väl alla lite nu å då med viss(a) utvald(a)
51.Kan du byta olja på bilen?
Oj! nee, men jag kan olja pannan när jag ska steka! ;)
52.Har du fått fortkörningsböter någon gång?
I Schweiz tog en kamera mig en gång. Rikligt med böter! En gång är ingen gång
53.Vilken var den senaste boken du läste?
Senaste hela bok jag läste var faktiskt Bröderna Lejonhjärta, när vi pratade om döden i skolan innan jul
54.Läser du någon dagstidning?
De e dåligt med det nu asså
55.Prenumererar du på någon veckotidning?
Nej
56.Dansar du i bilen?
Haha e de fiiilisbil så e de :D
57.Vilken radiostation lyssnade du till senast?
X3M
58.Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper?
Rapport innan jag stack från jobbet
59.När var du i kyrkan senast? 
Julafton kl.23
60.Vem var din favoritlärare på högstadiet?
Solveig som var finska lärare och möjligtvis allas vår Öling! Men hej! Våga droga med Matte-Roger var ju fenomenalt roligt! :D
61.Hur länge har du campat som längst i ett tält? 
Oj, förutom förra sommaren så har jag sovit hela somrarna i tält på bakgården hemma i Sandsund. Men som längst kanske det bara blev 1 vecka i streck, de regnade säkert nån natt nu å då ;) Förutom min bakgård så på Åland tre nätter när jag och Ida var på cykelsemester

Varför just sextioen frågor?




Kommentarer

Populära inlägg